LNS - Zorg voor uw ICT

  • Jobs
  • Troeven
  • Over LNS
  • Blog
  • Helpdesk
  • Home
  • Managed ICT
  • Security
  • Cloud
  • Printing
  • Telefonie
  • Contact

Home   ›   Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden

1 Toepassing : Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen en leveringen van goederen alsmede op alle aannemingen van werken en diensten vanwege CVBA LNS (hierna ‘LNS’), met uitsluiting van andere voorwaarden, en behoudens andere, schriftelijk bedongen overeenkomsten. Zo er uitdrukkelijk en schriftelijk de voorkeur wordt gegeven aan andersluidende voorwaarden en/of overeenkomsten, blijven deze voorwaarden op aanvullende wijze gelden. De klant erkent dat, ingeval LNS producten of software levert, afkomstig van een derde, de aansprakelijkheid met betrekking tot deze verkoop geregeld wordt door de garantievoorwaarden, gebruiksvoorwaarden en/of eventuele andere contractuele voorwaarden van de eindleverancier, waarvan de klant verklaart kennis genomen te hebben.

2 Prijs: De prijzen zoals vermeld op de bestekken en offertes, uitgaande van LNS, worden altijd opgegeven zonder BTW en eventuele andere kosten, daaronder begrepen reis- of verblijf- verzend-, bewaar- of administratiekosten en/of heffingen van overheidswege. De prijzen zijn voor verhoging vatbaar indien en voor zover de lonen, de wisselkoersen, de en/of de inkoopprijzen, zoals deze uit de kosten van LNS blijken, met minimaal 5% stijgen. In dat geval zal LNS de klant daarvan informeren. De klant aanvaardt dat het risico op de producten op hem overgaat bij de contract sluiting : eventuele bewaring, verzending of vervoer uitgevoerd door of in opdracht van LNS geschiedt op risico van de klant. LNS levert ex works

3 Duur: De overeenkomst die met LNS wordt aangegaan en waarbij LNS diensten verschaft, wordt, tenzij dit uitdrukkelijk anders voorzien is, afgesloten voor onbepaalde duur, en is slechts opzegbaar mits vooropzeg van 3 maanden. In geval van annulatie van enige bestelling door de koper/opdrachtgever vooraleer door LNS de uitvoering daarvan werd aangevat, is de klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 30% van de waarde van de bestelling, onder voorbehoud van het recht van LNS haar werkelijk gerealiseerde schade te vorderen zo deze de voorziene 30% zou overstijgen en/of de gedwongen uitvoering van de overeenkomst te vorderen.

4 Verplichtingen van LNS:  4.1 LNS verbindt zich ertoe om redelijkerwijze al het nodige te doen om de producten en diensten te leveren overeenkomstig de voorwaarden van de offerte, deze algemene voorwaarden, en overeenkomstig de regels der kunst. 4.2 De leveringstermijnen worden enkel bij wijze van inlichting verstrekt, en binden LNS niet. Vertraging in de levering/uitvoering der werken geeft geen recht op schadevergoeding noch op ontbinding van de overeenkomst of opschorting van enige daarin vervatte verbintenis. Gedeeltelijke leveringen zijn steeds toegestaan. Indien de overeenkomst in fasen wordt uitgevoerd, dan kan LNS de uitvoering van die onderdelen die tot een volgende fase behoren opschorten totdat de klant de resultaten van de vorige fase heeft goedgekeurd en/of betaald. 4.3 Klachten betreffende de levering/uitvoering moeten, op straffe van verval van recht, bij LNS toekomen binnen de 10 dagen na levering/uitvoering en alleszins voorafgaand aan het gebruik of de voortverkoop van de goederen.

5 Aansprakelijkheid van LNS: 5.1 Enkel ingeval van opzet of grove fout in hoofde van LNS, kan de klant een schadevergoeding eisen van LNS. Zonder afbreuk te doen aan de algemeenheid van het voorgaande, is LNS in elk geval slechts aansprakelijk ten belope van maximaal de factuurwaarde van het aangerekende product en/of het betreffende gedeelte van de aangerekende dienst. LNS is alleszins nooit aansprakelijk voor gevolgschade en/of indirecte schade die zich zou voordoen bij de klant. 5.2 Zonder afbreuk te doen aan de algemeenheid van het voorgaande, erkent de klant dat LNS niet aansprakelijk is voor enige schade die mee veroorzaakt werd door wijzigingen/manipulaties door de klant of derden aangebracht aan de software / de geleverde producten, verlies van data, schade veroorzaakt door of ten gevolge van een computervirus en/of gebrekkig onderhoud, of soortgelijke omstandigheden. 5.3 Wanneer LNS ten gevolge van Overmacht niet in mogelijkheid verkeert de overeenkomst uit te voeren, zullen partijen te goeder trouw onderhandelen hoe de gerezen situatie van Overmacht opgelost kan worden. De klant erkent alleszins dat LNS in dat geval geenszins aansprakelijk kan worden gesteld. Onder Overmacht dient, zonder dat deze opsomming beperkend is, te worden begrepen: elke gebeurtenis, dewelke buiten de redelijke controle van LNS valt, ook al was zij voorzienbaar, hieronder begrepen doch niet beperkt tot stakingen, lock-out, onderbrekingen in het vervoer, oorlogsdaden, brand, terroristische aanslagen, verordeningen of voorschriften van welkdanige overheid of administratie, het niet kunnen verkrijgen van energie of leveranties, uitval van elektriciteit, storingen of uitval van computersystemen (b.v. netwerk, server, enige andere hard- en/of software), faillissement van leveranciers, de foutieve niet-nakoming van de verbintenissen door leveranciers, elke handeling van derden die een systeemuitval voor gevolg heeft, (gevolgen van) weersomstandigheden (o.m. bliksem, overstromingen, …), storingen van het telecomnetwerk of de dataverbinding, alle omstandigheden waardoor de uitvoering van de overeenkomst door LNS ernstig bemoeilijkt en/of verzwaard wordt ingevolge omstandigheden buiten haar toedoen of wil, edm.

6 Verplichtingen van de klant: 6.1 De koper dient de goederen af te halen of in ontvangst te nemen op de hem meegedeelde datum, bij gebreke waaraan LNS gerechtigd is om, na een termijn van 10 dagen doch zonder voorafgaande ingebrekestelling, de overeenkomst te ontbinden, dit onverminderd het recht van LNS om de door haar geleden schade te vorderen en/of het recht om de gedwongen uitvoering van de overeenkomst te vorderen. 6.2 De koper/opdrachtgever mag de licenties die hij koopt en/of gebruikt op generlei wijze kopiëren, bewerken, nabootsen, overdragen of ter beschikking stellen aan derden (verhuring, bruiklening, pand, …) noch onder bezwarende titel, noch om niet. De koper/opdrachtgever zal de eigendomsvermeldingen van de software intact houden, en alle intellectuele rechten ter zake ten volle respecteren. De klant zal LNS volledig vrijwaren voor claims die zij zou ontvangen ingevolge een schending van dit artikel door de klant.

7 Betalingsvoorwaarden: 7.1 Het protest ten aanzien van een factuur van LNS dient gemotiveerd en schriftelijk te gebeuren, binnen de 10 dagen na factuurdatum, met vermelding van datum en nummer van de factuur. Bij gebreke aan tijdig protest, wordt de factuur definitief geacht aanvaard te zijn. Protest van een factuur, ontslaat de klant alleszins niet van de verplichting tot betaling van het niet-betwiste gedeelte van de factuur. 7.2 Alle facturen van LNS zijn contant betaalbaar op de maatschappelijke zetel van LNS, tenzij uitdrukkelijk anders werd bedongen. 7.3 Bij gehele of gedeeltelijke niet-betaling van de factuur binnen de gestelde termijn is vanaf de vervaldag van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een verwijlintrest verschuldigd ten belope van 1% per maand van het factuurbedrag, waarbij de gedeelten van maanden als volledige maanden beschouwd worden. Daarnaast eveneens is de klant van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd ten belope van 10% van het factuurbedrag, met een minimum van 65 Euro dit onverminderd de eventuele invorderings-, gerechts- en uitvoeringskosten, die LNS eveneens gerechtigd is te vorderen. Onkosten verbonden aan onbetaalde wissels of cheques evenals andere inningskosten zijn in deze forfaitaire vergoeding niet begrepen en worden de koper/opdrachtgever afzonderlijk aangerekend. 7.4 Laattijdige betaling van één factuur heeft tot gevolg dat de andere facturen, waarvoor desgevallend een betalingstermijn werd verleend, ineens opeisbaar zijn, dit zonder voorafgaande ingebrekestelling. 7.5 Gedeeltelijke betalingen worden eerst als aflossing op de intresten, het schadebeding en eventuele kosten aangerekend, en daarna op de openstaande factuur. 7.6 Bij niet-betaling behoudt LNS zich het recht voor om, zonder dat een voorafgaande ingebrekestelling vereist is, verdere leveringen stop te zetten en/of op te schorten. Tevens behoudt LNS zich het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden voor het geheel of het nog niet volledig uitgevoerde gedeelte. Het voorgaande geldt zonder afbreuk te doen aan enig ander recht waarover LNS zou beschikken, waaronder het recht om een passende waarborg te eisen.

8 Eigendomsvoorbehoud: Zolang de geleverde goederen niet volledig werden betaald, blijven zij eigendom van LNS. De koper garandeert dat de goederen als dusdanig identificeerbaar zijn en blijven tot hun integrale betaling. LNS is gerechtigd om, bij gebreke aan integrale betaling op de vervaldag, onverwijld en zonder voorafgaande ingebrekestelling over te gaan tot het ophalen of terugvorderen van de goederen, waar deze zich ook mogen bevinden. De koper/opdrachtgever mag, zolang geen integrale betaling heeft plaatsgevonden, op generlei wijze de geleverde goederen vervreemden of bewerken, tenzij met en binnen de perken van de schriftelijke toestemming van LNS. Ingeval van doorverkoop, draagt de koper zijn vorderingen op de eindklant over aan LNS.

9 Uitdrukkelijk ontbindend beding: LNS behoudt zich het recht voor om de overeenkomst van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling te ontbinden, in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsook bij om het even welke wijziging aan de juridische toestand en/of de controle van de koper en/of diens handelsfonds en/of enige aanduiding van wankele financiële toestand van de klant waarvoor de klant enige waarborgstrekking weigert. Het voorgaande geldt onverminderd elk ander recht dat LNS heeft, daarin begrepen haar recht op schadevergoeding.

10 Varia: 10.1 Mocht een van de voornoemde clausules ongeldig zijn, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. Partijen verbinden zich er in dat geval toe om de ongeldige clausule te vervangen door een clausule die de intentie van partijen het dichtst benadert en toelaatbaar is. 10.2 De totstandkoming, geldigheid, uitvoering en interpretatie van de overeenkomsten met LNS zijn onderworpen aan de regels van het Belgisch recht, met uitzondering van de bepalingen inzake internationaal privaatrecht, en met uitsluiting van de regels van het Weens Koopverdrag. In geval van enige betwisting zijn uitsluitend de rechtbanken van het arrondissement Antwerpen, kanton Neerpelt en/of afdeling Hasselt bevoegd.

Daag ons uit!

Wij zijn op zoek naar IT-uitdagingen. Neem vrijblijvend contact op voor een verkennend gesprek.

Maak een afspraak

LNS CVBA

Louis Pasteurstraat 21
3920 Lommel

011 80 55 99
info@lns.be

  • Managed ICT
  • Security
  • Cloud
  • Printing
  • Telefonie
  • Over LNS
  • Troeven
  • Contact
  • Blog

Helpdesk

LNS op Facebook LNS op Linkedin LNS op Twitter

Copyright © 2023 LNS CVBA · Webdesign Coemans.com · Privacy · Cookies · Disclaimer